joi, 17 martie 2011

Tort cu mere

Tortul de mere te lasa fara cuvinte:). E un desert putin acrisor, parfumat, usor...pur si simplu delicios. L-am pregatit pentru petrecerea piticilor, copii intre 1 an si 4 ani si a avut un real succes :D. Este un yummmiii nesfarsit pentru noi si se prepara asa:

Ingrediente:

6-8 mere (depinde de marime)
200 g margarina, 
9 linguri zahar
5 oua
5 linguri faina
1/2 plic praf de copt
frisca, optional visine (din compot) sau nuci

Intr-o oala inalta  am topit margarina cu 4 linguri de zahar.
Am curatat  merele si am inlaturat mijlocul (cotorul)
Am asezat merele in oala cu margarina si zaharul topit. Mijlocul merelor l-am umplut cu stafide, dar se pot adauga bucatele de visine sau nuci .
Se pune la cuptor in jur de 20 de minute, sa se inmoaie merele. Din cand in cand  stropim merele cu margarina topita din oala.
Se bat albusurile bine, bine.
Am adaugat  cele 5 linguri de zahar pe rand si galbenusurile. Praful de copt il amestecam cu faina. Cu o lingura de lemn punem cele 5 linguri de faina ,una cate una amestecand usor, ca sa nu ramana cocoloase.
Cand s-au inmuiat merele, am turnat deasupra aluatul si l-am bagat  in cuptorul preincalzit.
Se tine la foc mic. Verificam cu o scobitoare aluatul, cand nu ramane numic lipit de ea este gata:)
Rasturnam tortul pe un platou si il  lasam la racit, apoi se orneaza cu multa imaginatie , frisca, ciocolata in functie de preferinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu