joi, 19 mai 2011

Tort aniversar

Aceasta reteta este dedicata unor prieteni foarte dragi noua, Corina si Eugen care au aniversat de curand 4 ani de la ziua cand au spus Da...si bine au facut:). Si pentru ca sunt suficienti de pofticiosi si nu refuza in general ceva dulce, ne-am gandit ca nimic nu ar fi mai potrivit decat un cadou dulce si cu multa ciocolata... si asa a luat ''nastere'' acest tort.

Ingrediente (10 portii):
6 oua
150 gr unt
100 gr faina
100 gr zahar
10 biscuiti simpli (Petit Beure)
250 gr ciocolata
2 linguri rom/amaretto (optional)
capsuni

Glazura:
125 ml apa
200 gr ciocolata amaruie
200 gr zahar

Se topeste ciocolata la bain-marie, la final adaugam untul si amestecam pana se omogenizeaza. Lasam deoparte si pregatim restul compozitiei.
Intr-un castron amestecam ouale cu zaharul si esenta (noi am folosit amaretto).
Adaugam ciocolata topita si biscuitii sfaramitati.
Adaugam si faina si amestecam usor.
Ungem tava cu unt si  rasturnam compozitia. Dam la cuptor pentru aproximativ 45 de minute. Am folosit o tava dreptunghiulara.
Lasam sa se raceasca, dupa care rasturnam pe un platou.(noi am folosit un carton special pentru prajituri care s-a incadrat perfect).Am insiropat blatul dar nu foarte mult cu un sirop din: 1 lingura zahar, 3 linguri apa si  doua lingurite amaretto.
Adaugam glazura.
Zaharul cu apa se pune la foc mic.Dupa ce incepe sa clocoteasca, se mai lasa 4 minute.Separat se topeste ciocolata la bain-marie,dupa care se adauga putin cate putin in siropul de zahar.
si se orneaza.Noi am folosit capsuni din abundenta:D:D...si tare bun a fost.
Happy Anniversary Cora&Eugen!!!!!

2 comentarii:

  1. multu sisters :) a fost un deliciu ... primim ceva si la 4 ani jumate? hihiih
    pupicii

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu drag Cora:)....ne bucuram ca v-a placut si sigur vor mai urma si alte surprize dulci:D:D

    RăspundețiȘtergere