joi, 5 mai 2011

Sarmalute in foi de vita

Sarmalute in foi de vita sau cum am petrecut de 1 MAI ?! da, in bucatarie:))). Pentru ca de Paste nu am pregatit sarmale si le-am tot pomenit, am zis sa nu le mai ignoram si ne-am apucat de impachetat vreo cincizeci de sarmale. Am folosit carne amestec (pui, vita si porc) si au iesit delicioase.

Ingrediente:
1,5 kg carne tocata
foi de vita (cam 50)
2 cepe
2 morcovi
o cana orez
sare
piper
cimbru
verdeata
bulion sau suc de rosii
3 felii sunculita (afumatura)

Pregatim intai foile de vita. Punem apa la fiert, cand da in clocot punem foile de vita si le lasam 10 minute in apa fiarta. Le scoatem si le lasam la scurs.
Se toaca carnea, in caz ca nu ati cumparat-o deja tocata. (sunt ok ambele variante).
Luam un castron mai mare si asezam carnea.
Curatam si spalam ceapa si morcovii, se dau pe razatoare si se calesc la foc mic 10 minute.
Se adauga peste carne, punem si orezul, sarea, piperul, cimbrul si amestecam bine.
Asezam foile de vita pe un fund de lemn si ne apucam de impachetat. Taiem codita de la fiecare frunza si punem carnea in mijoc dupa care rulam...cam asa:
Asezam sarmalele in cratita una langa cealalta. Dupa primul strat adaugam feliile de afumatura si foi de dafin. Se acopera cu apa si se pun la cuptor la foc mic pentru aproximativ 3 ore. Cand scade apa se adauga bulionul.
Sunt foarte bune cu mamaliguta sau cu smantana.
Va dorim pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu