marți, 24 ianuarie 2012

Panna cotta cu vanilie

Panna cotta este un desert clasic şi rafinat care provine din nordul Italiei, având la bază smântâna dulce. Reţeta de bază este simplă, fără arome şi se serveste cu dulceaţă sau sirop de fructe. Nouă ne place foarte mult aroma de vanilie, aşa că am pregătit panna cotta cu vanilie şi tare bună a fost!
Vă invităm la un desert minunat, interesant şi uşor de preparat.
*Reţeta am împrumutat-o de la Vali


Ingrediente:
400 ml lapte
200 ml smântână dulce
2 păstăi de vanilie
4 foi gelatină
5 linguri zahăr
* opţional sirop/sos pentru servit

1. Laptele se pune la fiert împreună cu smântâna.
2. Între timp punem foile de gelatină la înmuiat în apă rece.


3. Păstăile de vanilie se desfac pe jumătate şi cu vârful unui cuţit scoatem seminţele, pe care le adăugăm în  cratiţa de pe foc.


4. Adăugăm zahărul şi gelatina stoarsă bine şi amestecăm, pentru a nu se prinde laptele de cratiţă.



5 .După ce a dat de două ori în clocot, se ia de pe foc şi se toarnă în forme cu ajutorul unui polonic.



6. Se lasă să se răcească, după care se păstrează la frigider aproximativ 6 ore.

                                                                     Enjoy!


Vouă vă place Panna Cotta?

10 comentarii:

  1. Delicioasa!O sa incerc si eu reteta asta! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa ne spui daca ti-a placut:)...merita incercat!

    RăspundețiȘtergere
  3. super delicioasa! Imi place tare mult panna cotta :) pupicei

    RăspundețiȘtergere
  4. E o nebunie desertul asta,nu te contrazicem,Emily!

    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos se vede vanilia deasupra, si noua ne place panna cotta, pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim,Dana:)..daca vb cu ea si nu iesea asa:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Am incercat reteta si a iesit o bunaciune de panna cotta. Pastaile de vanilie mi s-au uscat :( asa ca am folosit Finesse Vanilie de la Dr Oetker. A doua oara cand am facut reteta, pe fundul formelor am pus un pic de zahar caramelizat care s-a topit si s-a transformat intr-un sos atunci cand le-am rasturnat pe farfurie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E cam bunaciune asa e:)) Pastaile de vanilie se pastreaza intr-un borcan sau o sticla la temperatura camerei.Cele uscate le poti pune intr-un borcan cu zahar si isi ia aroma:) Super idee cu zaharul caramelizat** pupici

      Ștergere