miercuri, 7 decembrie 2011

Turtă dulce


Am primit de curând un pachet cu condimente asortate, printre care nucşoară şi scorţisoară şi ne-am dus cu gândul la turtă dulce. Deoarece sărbătorile de iarnă bat deja la uşă şi vroiam oricum să preparăm această reţetă am adunat toate cele necesare şi ne-am pus pe treabă.
Rezultatul îl aveţi mai jos şi sperăm să vă placă:).
*Pentru această reţetă ne-am inspirat de la Papa Bun.

Ingrediente:
4 ouă
115 g zahăr
500 g făină
8 linguri de miere
1 linguriţă  scorţisoară măcinată
1 linguriţă nucşoară măcinată
1 linguriţă cuişoare măcinate
2 linguriţe bicarbonat de sodiu alimentar
un praf de sare


Glazura:
50 gr zahăr pudră
2 linguri zeamă de portocale

1. Într-un bol mare, punem 2 ouă+2 gălbenuşuri şi  zahărul. Amestecăm cu mixerul timp de 5 minute.
2. Se pun cele 8 linguri de miere şi amestecăm.
3. Pe urmă adăugăm făina, bicarbonatul, sarea şi condimentele. 
4. Amestecăm bine  până obţinem un aluat omogen şi puţin sfărâmicios. Noi l-am pus în frigider 30 minute.
5. Dăm drumul la cuptor şi între timp ne apucăm de întins aluatul şi decupat diverse forme. 
6. Se pun într-o tavă tapetată cu  făină şi introducem la cuptor pentru aproximativ 10-12 minute.
7. Când este gata se scot pe un platou, se decorează după preferinţe.

                                                                     Enjoy!
                                                   Photos by  Cornelia Gaie


21 de comentarii:

  1. arata genial:D, zici ca sunt pictate, bravo fetelor...cred ca sunt si delicioase

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte faine si binevenite turtitele acum in prag de Craciun:) Spune-ne, te rog, si reteta de la glazurica aia... ca sa ne iasa si noua intocmai:) Mersi mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata ffff bine! Se poate face si fara oua?

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim Cassiana:)
    Pentru glazuta ai nevoie de 50 gr zahar pudra+2 linguri zeama de portocale.Se amesteca bine si gata:)...spor la ornat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stim daca ies si fara oua, noi nu am incercat:)
    Daca prepari varianta fara, spune-ne te rog cum au iesit.

    Multumim:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Am si eu o nelamurire: cum adica 2 oua + 2 galbenusuri?

    RăspundețiȘtergere
  7. Se folosesc 2 oua intregi+ cele 2 galbenusuri de la celelalte doua dar fara albus:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Intrebare intrebatoare: Bicarbonat de sosdiu sau bicarbonat de amoniu?

    RăspundețiȘtergere
  9. Neata,
    Bicarbonat de sodiu alimentar de la Dr.Oetker am folosit:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Intrebare: temperatura de coacere la cuptor? Sa nu fac experimente :))

    RăspundețiȘtergere
  11. La foc potrivit,cam 170-180 grade daca poti seta temperatura cuptorului.

    Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. tocmai experimentez cu reteta ta de turta dulce, dar mie nu mi-a iesit aluatul atat de inchis la culoare...ai folosit tu vreun alt ingredient deosebit? Sarbatori fericite! :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Ne pare rau sa auzim ca nuanta aluatului nu este la fel.Nu am folosit alte ingrediente decat cele mentionate mai sus, dar ca orice lucru difera marca produsului folosit.
    Sigur e delicioasa, deci nu fii trista:D

    Craciun Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  15. Au iesit excelent! :D Multumesc frumos! :D

    RăspundețiȘtergere